When nothing goes right, go left

Jag har panik här. Idag har jag fått reda på att till hösten kommer jag näst intill inte att ha nått jobb. Schemat kommer att bli ändrat så vikariebehovet kommer att vara näst intill med noll. Lasdagar ska försvinna för att det finns inte tillräckligt med tjänster för att anställa folk med las2000. Jag har tillräckligt med dagar så jag skulle lasa in till hösen när detta ska verkställas. Jag har slitit i 3 år för en tjänst och nu ska landstinget bara ta bort allt så det kommer mest troligt inte att räknas.
 
Nu har jag inget val. Jag måste börja om att plugga och det känns förjävligt. Jag måste plugga Matte B vilket jag inte ens har en susning till motivation till. Alla andra ämnen har jag läshuvud till men när de kommer till Matte är jag körd. Därför har jag och Martin skrivit ett kontrakt idag som jag måste följa annars blir det ett naketplurr i kanalen.
Men optimist som jag har blivit så får jag väl se det från den positiva sidan. NU har jag en anledning till att studera. Det har jag aldrig behövt ha sen jag tog studenten. Jag har alltid haft bra med jobb och därför har jag alltid haft en ursäkt till att skjuta upp studierna. Redan imorgon ringer jag till yrkesvägledningscentrum, nu kör vi!
 
 
 
 
 
 


0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan