Det kan inte finnas någon gud!

Svårt cancersjuke Victor avled i morse

Victor Sundberg, 1,5, hann aldrig komma hem. På tisdagsmorgonen somnade han in på Akademiska sjukhuset, med mamma och pappa tätt intill sig. Många, många har gripits av föräldrarnas önskan att få vårda sin svårt cancersjuke son hemma. Sofie Karlsson, 24, och Peter Sundberg, 34, ville att Victor skulle få tillbringa sin sista tid hemma i familjens hus i Bålsta, utanför Enköping. De ville att han skulle få dö hemma i sin egen säng, i sitt nya, fina rum, omgiven av sina leksaker och sina tre halvsyskon, Thea, 7, Linnea, 10, och Cazper, 12.

– Det hade betytt så oändligt mycket för oss och för Victor, säger pappa Peter.

Men Håbo kommun har - liksom många andra kommuner runt om i Sverige - ingen hemsjukvård för barn under 18 år. Och på tisdagsmorgonen orkade Victor inte längre. Omgiven av sin familj somnade han in i ett särskilt iordninggjort rum på barncancerkliniken på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

– Jag vill verkligen tacka för det fina stöd vi har fått, säger Victors pappa, Peter Sundberg.

 

 

 

 

Är det inte för tragiskt att inte familjen ska få ta hem sin lilla 1 åring när han ligger och ska dö?  Jag blir så fruktanskvärt irriterad när jag läser det här så usch! Finns det verkligen inga undantag. Personerna som sitter och bestämmer sån här skit kan ju ta sig i röven. Den dagen deras barn skulle ligga inför döden och dom inte fick ta hem dom. Ne, då skulle det säkert gå bra. Jag måste få säga att det finns fan ingen gud!



0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan