Hjärtesorg

Hjärtesorg är ju en jävla fitta. Men det finns där. Många av oss har redan hunnit känna det, eller känner det just nu, andra har turen att inte ha upplevt det än. Men de flesta går igenom det under sin livsstil och de flesta går igenom det många gånger i livet, tyvärr..

Men vet ni att det finns ingenting som bygger upp en styrka hos en människa så mycket som hjärtesorg. Att lära sig att hantera, bearbeta, acceptera och slutligen gå vidare. Känslan som kommer när man är där och när man har gått vidare. Den känslan är obeskrivlig. Jag vet för jag har varit där tidigare. Det känns fan som att man är superwoman herself när man alldeles själv lyckas på egen hand laga sitt eget hjärta.

Det finns en grej som gör mig väldigt ledsen. Det är alla fantastiska tjejer där ute som är tillsammans med killar som inte alls är speciellt snälla mot dem - men trots att det är dödskära och nästan desperata på grund av rädslan över att förlora honom. Han som flörtar med andra tjejer eller inte kommer hem och sover om nätterna. Han som säger nedlåtande kommentarer eller raggar på din tjejkompis. Vill man verkligen vara med en sån? Hur kär man än må vara, vill man verkligen vara med någon som gör en så oerhört ledsen? Som behandlar en på det sättet?

Jag vet att det finns så jävla bra killar där ute. Jag vet det för jag har träffat många av dem. Dom killarna som behandlar sina flickvänner med respekt. Och det förtjänar alla. Både killar och tjejer. Hur kär man än må vara, kom ihåg att det finns fler killar/tjejer där ute. Någon som älskar dig ännu mer än vad han gör, någon som vill ge er hela världen och ännu mer därtill. Man ska inte nöja sig. Nöj er aldrig med mindre än det du verkligen förtjänar. Förstå den mycket viktiga grejen att ni är värda det bästa och ingenting mindre. Våga bryta upp med någon ni är skitkära i och våga ha vetskapen om att ni en dag kommer att träffa Han. Han som prioriterar dig och er. Han som tycker att du är värd att kämpa för. Han som inte skapar problem utan gör allt för att undvika dem, han som bara vill vara med dig och är hundraprocentigt lycklig om han får det.



0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan