Att komma hem

Det här med att komma hem från en resa är alltid en sån konstig känsla för mig. Bitterljuv eller kanske till och med lite obehaglig. Känslan av att ha levt i någon sorts bubbla och sedan vrida om nyckeln och öppna dörren till verkligheten igen. Jag kan erkänna att jag inte alls gillar det. Det ger mig ångest att komma hem till en tom lägenhet. Trots att den är perfekt städad och jag i vanliga fall kan älska en tyst lägenhet med bara mig själv som sällskap. Det är som att det kryper i kroppen, svårt att acceptera vardagen och kunna ta ett djupt andetag. Att komma hem från semester är nog mina ensammaste stunder, så otroligt ensam känner man sig. Exakt de stunder jag längtar så otroligt mycket efter när tiden då jag har en familj att komma hem till kommer. Någon som möter en i dörren och som ser till att det finns mat i kylen när jag kommer hem.

0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan