Jag är nog inte de du drömmer om men jag är de du ser

Det är så många som säger till mig att jag inte behöver banta, att dom inte förstår eftersom att jag är smal. Jag vet inte hur andra ser mig men jag vet hur jag själv ser mig då jag står framför en spegel.
Visst jag kanske inte är sådär jätte stor men de beror ju helt på vad man jämför med. Tar man dom i biggest loser så är jag pinnsmal eller jämför man mig med victoria secret modellerna så är jag stor som en val.

Varför jag bantar handlar inte om hur andra ska se mig, de handlar om hur jag ska känna mig då jag står framför en spegel. Jag vill att de ska kännas bra. Jag vill ta på mig kläder och känna att dom sitter snyggt.
Jag gör inte de här för någon annans skull. Det här är för att jag ska må bra. Jag vill känna mig nöjd då jag är naken och inte att jag vill släcka lampan då jag ska ta av mig tröjan. Ett dåligt självförtroende klär ingen människa, de kan nog vara de mest osexigaste som finns. Jag vill inte ha dåligt självförstroende därför väljer jag att göra nått åt de. Därför hjälper de inte de minsta när folk säger "men du behöver väl inte banta" "Ge dig, du är ju redan smal" "inte behövs de" "vart är du tjock" Jag förstår att alla dom människorna menar väl när dom säger de. Men de hjälper inte mig att må bra, de känns inte bättre att stå naken för de.

Jag skojar bort mitt dåliga självförtroende när jag är bland folk. Jag drar en vits och skrattar åt de en stund. Men de inte dom människorna ser är då jag står hemma, testar kläder i en timma för att jag känner mig tjock i allt jag har på mig, sen sätter sig ner på golvet och känner hur tårarna kommer.

Alla har vi olika komplex, mitt komplex är min kropp. Alla människor strävar efter perfektion och så även jag!

0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan