Det kostar att vara sjuk

kroppen är svag, halsen värker och svetten pulserar. Åter igen är man sjuk och jag känner mig som en levande zombie. Jag kände redan inatt att inte allt stog rätt till och att febern kom krypandes. Jag har ändå varit på jobbet idag fast jag har mått pyton. Jag hatar att sjukskriva mig eftersom att det känns som att dem andra man jobbar med tänker "hon vill säkert bara vara ledig, hon orkar bara inte jobba" men så är inte fallet. Jag vill jobba och jag MÅSTE jobba. Än så länge har jag jobbat så mycket extra jag bara har kunnat och jag har aldrig tackat nej när dem har behövt vikarie. Men nu säger kroppen stopp. Jag känner att jag har inte råd att vara sjuk. Man tappar så himla mycket pengar vilket inte jag kan göra nu. Men är man sjuk så är man. Jag är ju inte mer än mänsklig, right?

Nu ska jag blanda en dubbel treo och krypa ner i soffan med ett varmt täcke, förhoppningsvis kommer jag att somna!






0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan