Cause they don't even know you All they see is scars They don't see the angel Living in your heart

Idag ställer vi tillbaka klockan. Det visste jag. Mamma ringde halv 6 så jag steg upp, duschade, kokade kaffe och tog en rök. När jag sitter i köket så ser jag på klockan som hänger på väggen, 05.45..Vad fan tänkte jag? klockan ska ju vara 06.45. När tanken slog mig att det inte stod helt rätt till så gick jag till datorn 04.50. Helvete! när jag kollar på mobilen så är den 05.55 och med en noggrannare undersökning så ser jag att min mobil är inställd på paristid och alltså inte ställt tillbaka sig.

Jag ringde till mamma och frågade vad klockan var"06.00" säger hon! Nä, visst är den 05.00 mamma. "Men jag har stä.. Oj, hör jag i andra sidan luren och hon brister ut i ett skratt.
 
Leif jobbar inatt och vi munnhuggs, retas, jävlas och hånar varandra jämt, Kan ni gissa hur gott gubben hade mått ifall jag hade kommit en timma tidigare?! Jag hade fått äta upp det för resten av mitt arbetsamma liv eller iallafall tills han går i pension och det är 15 år dit. 15 år av narr. Nä, det nöjet ska inte gubben få. Nu när jag kommer till jobbet kan jag skratta åt han för att han har fått jobba en timma längre. Skratta bäst som skrattar sist! haha


0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan