Vad vill man ha för partner?

Många ställer sig frågan vad man vill ha ut av en relation. Vad man vill ha för typ av partner. Vilka egenskaper hen ska ha och vilka drag man faller för. Vissa rullar ut en milslång lista med punkter på krav den de träffar bör ha, vilket egentligen är helt sjukt för inte fan gör man väl så när man hittar nya vänner. Listor är onödiga för när allt kommer omkring kan du omöjligt bestämma vem du ska falla för. Istället står du där helt plötsligt en dag och kommer på dig själv med att ha fallit handlöst för en människa. Helt plötsligt står det fullkomligt klart för dig att det är hen du ska vara med. Ni två mot världen. Det är det ansiktet du vill och hoppas på att få se varje morgon när du vaknar för resten av ditt liv.

Och den känslan. Den alldeles ljuvliga, underbara känslan... den är större och vackrare än något annat. Att titta på någon och veta att vi, du och jag, vi är ett team. Det är du och jag mot världen. Kommer det sprickor i vår mur ska jag göra allt jag kan för att mura igen dem. Inget ska få ta sig igenom oss och splittra detta vi.

Ni vet känslan av att ha en absolut bästa vän i hela världen. Den personen som kan dig utan och innan. Den som vet exakt vilket humör du är på när du kommer in i ett rum och kan läsa alla dina rörelser, varenda en, som om de vore en öppen bok. Som vet vad som är rätt sak att göra när du är ledsen och som ofta är anledningen till att du är glad. Den som ger dig anledningar att skratta och som får dig att känna dig busig och bubblig. Den du ringer till när du är obeskrivligt ledsen och den som aldrig dömer dina val i livet, bra som dåliga, rätt som fel. Den som låter dig lära sig av dina misstag, stöttar dina beslut och finns där genom snedsteg och rätt steg. Den sortens vän.

Exakt den sortens människan vill jag ha vid min sida genom livet. Vi kan ställa hur många värdelösa krav vi vill på vår partner men när allt kommer omkring, är inte den viktigaste punkten att vi ska vara bästa vänner med vår stora kärlek? Att vakna med någon på morgonen, somna med någon på kvällen och veta att vi. Vi två. Vi gör allt för varandra.



0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan