Att längta

 Det finns en tid för allt i livet. Och allt har sin tid, man ska inte skynda på livet. Man ska njuta av sin barndom, uppleva sina tonår, lära sig under sina ungdomsår och leva fullt ut när man någon gång blir vuxen. Ibland vill jag säga åt tonårstjejer som stressar att ta det lugnt. Jag vill säga till 12-åriga tjejer att ni behöver inte lära er lägga foundation nu, ni kommer lägga flera kilon av brun smet på era kinder under er livstid. Jag vill säga till tonårstjejerna att inte dras med och prova på alkoholen, ni kommer att få upptäcka och lära er tycka om alkohol längs med era år i alla fall. Drick inte äckliga häxblandningar som får er att kräkas innan midnatt, när ni fortfarande är barn och med all rätt kan äta fredags middag med er familj, kolla på Lets Dance och spela ett sällskapsspel med en skål chips framför er. När man blir lite äldre sen och kan gå ut varje dag i veckan och dricka alkohol lagligt, då saknar man de åren man var yngre och bodde hemma och hade fredags mys. Jag skulle vilja säga till alla tonåringar som försöker fly sin familj att stanna hemma oftare, för sen hinner man knappt blinka innan man är "vuxen" och inte bor med sin familj längre.

Familj, Det ordet smakar så vackert i munnen. Jag har alltid varit en sån som velat skynda på mitt liv. Längtade efter att bli vuxen redan när jag var tioåring. Ville ha hand om min egna ekonomi, handla min egen mat, ta hand om mig själv. Nu gör jag det och längtar redan efter att få ta hand om någon annan. Längtar efter att ha en egen familj att ha fredags mys med. Små händer som är en del av mig och en näsa som är ärvd av honom. Jag njuter av nuet men kan inte låta bli att längta lite i alla fall. Och hellre längta än sakna tänker jag, att man fortfarande ser fram emot livet. När jag har familj kommer jag säkert att längta efter pension, men så länge man ser ljust på framtiden och tänker att livet blir bättre för varje dag.



0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan