Om man kunde sätta ord på känslan

För ett par dagar sen träffade jag en bekant. Vi stod och surrade en stund och hon frågade var jag jobbar nu för tiden och jag svarade rättpsyk i Öjebyn. Hon tittade nästan lite chockat på mig och frågade lite stumt "Men är du inte rädd" så utan att svara ordentligt frågade jag tillbaka är du rädd när du jobbar? hennes svar var självklart nej och lika så är svaret från mig. "Nej, jag är inte rädd när jag jobbar" Varför skulle jag vara de? Om man är rädd för sitt jobb vart man än jobbar så ska man väl inte jobba där? Då spelar de väl ingen roll om man jobbar på IVAB, Dagis, kontor, kök ja, vart som helst. Skulle man vara rädd för sitt jobb så ska man inte jobba där man jobbar.

Sen jag började jobba inom psykiatrin har jag lärt mig så mycket. Jag har fått ut så mycket från mitt jobb som jag även har använding av i mitt privatliv. Jag har bland annat lärt mig att inte döma människor innan jag lärt känna dom. Istället för att se de dåliga hos människor så har jag lärt mig se allt bra.

Även jag har dagar då man blir less på sitt jobb, men vem blir inte? Ibland känner man att man bara vill vara ledig. Men då jag låser upp dörrarna och gå in så försvinner allt jobbigt. Man får så många leenden mot sig, man blir alltid varmt välkommen då man börjar, man skämtar och skojar och för att inte tala om alla kollegor. Stämminingen är oslagbar. Fast man är vikarie så lyckas dom ändå få en att känna som att man är "en i gänget" dom frågar om våra åsikter, Dom bryr sig om en. Om nått uppstår så kommer dom alltid och frågar efter "hur är de med dig, känns de bra?" Omtanke. Man vet att dom bryr sig, alla är mån om varandra. Jag tror vi är runt 130 som jobbar och fast personalgruppen är så stor så finns det alltid omtanke. Jag vill ge personalen all beröm för de!

Det jag vill komma fram till är att jag älskar mitt jobb. Jag har verkligen hittat rätt i livet. Jag är snart 22 år och jag vet precis vad jag vill jobba med för resten av mitt liv. Känslan är fantastisk!


0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan