Några tips på hur man väcker ett lejon

Om någon ska väcka mig, så måste man göra på rätt sätt annars kan hela dagen bli förstörd! Alla som känner mig vet att de är en viktig process på morgonen för att få mig på rätt humör.

1. Tänd aldrig lampan och kom inte in med ett vrål om att jag ska stiga upp. Redan när du har tänt lampan så ryker mitt humör.
Kom in i sovrummet, prata med en vänlig röst. (Tänk er att ni går in i en bur och ska väcka ett lejon, ungefär som ni skulle bemöta honom ska ni bemöta mig.) Säg snällt God morgon. Sätt dig gärna på sängkanen och lägg handen på mig (jag bits inte)

2. Slit inte av mig täcket för då är oddsen för en smäll stor. Kom gärna in med morgonrocken så jag slipper frysa då jag väl tänker stiga upp.

3. Kom aldrig in i sovrummet och säg att jag ska stiga upp NU för de kommer jag inte att göra. Försök att väcka mig 15-20 minuter före jag faktiskt ska upp. Jag älskar att dra mig några minuter till.

4. Lev inte om ifall jag ligger och drar mig för då vet jag att du lever om för att få mig att stiga upp och de är absolut inte rätt sätt ifall du vill ha bra odds att få mig på ett bra humör.

5. Prata inte med mig onödligt mycket. Att försöka starta en dialog med mig innan jag fått i mig kaffe kommer ändå bara bli otrevligt. När jag är trött så kommer du att få ord som "mm, ja och nej" när jag fått i mig kaffe och vaknat till så är de fritt fram att börja prata.

6. Om du vill ha stora bonuspoäng..Se till att de finns nykokat kaffe när jag stiger upp.


0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan