I was thinkin about him, thinkin about me. Thinkin about us, what we gonna be? Open my eyes, oh it was just a dream.

Idag har jag varit duktig och hunnit med en del. Det lönar sig att stiga upp tidigt. Idag var jag uppe pigg som en lärka klockan 10. Under den tiden så har jag hunnit bjuda anna på frukost, gått på en promenad i en timma, hälsat på mamma på jobbet, stor städat min lägenhet och snart ska jag tvätta. Den här dagen går i de effektiva tecknet minst sagt.

Jag är på sjukt bra humör idag, inget känns jobbigt eller tråkigt. Att diska känns kul, städa inte känns jobbigt och att tvätten som ska tvättas inte framkallar känslan av att vilja kräkas känns inte så likt mig att säga men faktiskt.. Efter att ha bott själv i över ett år så kanske jag har accepterat alla måsten som måste göras och insett att det är lika bra se de roliga och de bra i de för på nått sätt så görs de inte av sig själv. Inte ens om man klagar, gnäller, lämnar de orört för tro mig, jag har testat. Jag har struntat i att diska, skjutit fram städningen, låtit kläderna ligga kvar på golvet och väntat på att allt de ska ske av sig själv. Att disken ska vara borta, lägenheten ska vara städad och kläderna ihopvikta. Men de fungerar ju inte riktigt så. Fast jag har testat de massor med gånger så ligger skiten ändå kvar då jag kommer hem eller vaknar på morgonen.
Är de nu jag har blivit vuxen? kan jag kalla mig de nu? har jag vuxit upp från att vara barn, till att bli en odräglig fjortis som var jobbigt med föräldrarna och nu blivit vuxen?





0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan