Ny trend?

Kan det vara så att vara gravid har blivit den nya stora nya trenden bland 14-18åringar? Dock verkar det som det eftersom att för tillfället så väljer många att skaffa barn i ung ålder. Är det så bra att skaffa barn och uppfostra barn när man själv är just det, ett barn.
jag tror inte att det är så många som verkligen förstår hur stort ansvar det är att bli förälder. Självklart är det mysigt med barn. Men hur många är det som skaffar barn som ser bortom det där söta ansiktet och ser att barnet kommer vakna 1000300934 gånger under en natt, kolik kan inträffa. Tydligen så verkar det som att alla unga 14-18årningar är stenrika eftersom att dom anser att man har råd att ha ett barn. 1050 kr och mammapening verkar tydligen mycket för vissa. Inte vet jag men vad jag tror så räcker inte dom pengarna längre än att köpa lite blöjor. 

Man kanske ska följa den trenden och skaffa sig ett barn? då kommer jag att få tjata lite grann på Pontus med det ska nog gå att ordna:) (lugn mamma ironin flödade fritt där)




3 har kommenterat

LOLITA

Det beror väl helt på vem det är som skaffar barn men ingen är mogen att få barn ! inte förens man fått sitt första så vet man ju hur det är. Personligen så tycker jag att det är helt sjukt att välja att ta bort ett barn bara för att man inte känner att man har råd. Pengar fixar sig alltid på något sätt. Det viktiga tycker jag är att det ska kännas rätt till 100 % & den känslan går inte att missa & då såelar det ingen roll om du är 14 eller 45 liksom =) Vadå är du sugen ? PöZZ

2009-05-06 16:12:24
Anonym

Håller med ovanstående totalt! Man är inte bättre förälder för att man är ex. 28 ist för 14. Man får snarare ett spec band till sina barn då man själv fortfarande är ung. Ett band som ngn med "medel" föräldrar aldrig kommer få uppleva. Ekonomin löser sig som sagt. Ingen vill leva på soc, men om det är lösningen för ett tag så funkar det utmärkt ändå. huvudsaken att man inte skiter i skolan, utan går klart den så snabbt det går. Utbildning behövs idag för att kunna få ett jobb senare

2009-05-07 08:56:48
mamma

hahahaha där satt jag kaffet i halsen...Bus unge...Love U

2009-05-08 10:45:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan