Ångest/Panik känslor

Sakta men säkert känner jag hur ångesten och paniken för att helt plötsikt över en dag ta ett stort kliv ut i vuxenlivet. Jag längtar massor till studenten och att få sluta med skolan men sen då? Det är ju som inte att bara skaffa sig ett jobb. Det är ju inte gjort på 1 dag. Jag har ju jobb i sommar till September men efter September då? vad ska jag jobba med då? 

Från att vara barn och ha det där säkra med vad man ska göra på dagarna (skolan) Men nu ska man helt plötsligt börja jobba, flytta hemifrån. förr eller senare barn. Helt plötsligt ska man bli så kallad vuxen, stå på egna ben! jag är inte van att stå på egna ben. Jag är van att ha höstlov, jullov, sportlov,påsklov & sommarlov. så som jag har haft i 12 år. Inte jobba året runt och ha 5 veckors semester och sen jobba 365 dagar till nästa semester. Jag är orolig. Men det känns skönt att veta att jag är nog inte den enda som oroar mig för det här. 






0 har kommenterat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Bloggadress?:

Kommentar:


Till startsidan